16.11.2022.

Українська мова 

10 клас.

Тема:  Практична робота № 1

Навчальні тестові завдання.




Виконати тестові завдання. Аркуш з відповідями прикріпити в єдиній школі.

1.Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А Якби не стримінгові сервіси, здоров’я глядачів не викликало б занепокоєння.

Б Поціновувачі «мильних опер» годинами сидять, мов приклеєні до диванів.

В Хвороблива пристрасть до серіалів значно посилює гіподинамію.

Г А довге сидіння підвищує ризик розвитку серцево-судинних захворювань.

 

2.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

Психологиня, (1)донька моєї (2)подруги, пообіцяла (3)принести (4)черговий (5)фаховий журнал, де зробила (6)позначки щодо цікавих (7)випадків (8)підліткових (9)уподобань.


3.НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

А1, 4, 6, 9

Б2, 3, 5, 7

В1, 3, 5, 9

Г2, 4, 6, 8

 

4.Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

А блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник

Б тиж..невий, хрус..нути, балас..ний, провіс..ник

В доблес..ний, якіс..ний, заздріс..но, випус..ний

Г безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний

 

5. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А від..ємний, підв..ялити, супер..ядро

Б ін..єкційний, між..ярусний, б..ювет

В з..єднати, кур..йозний, суб..єктивізм

Г інтер..єр, розм..якшувати, ф..юзеляж

 

6.Дефіс замість скісної риски треба писати в усіх словах рядка

А суспільно/політичний, суспільно/корисний, суспільно/економічний

Б південно/український, південно/західний, південно/слов’янський

В садово/городній, садово/декоративний, садово/парковий

Г науково/дослідний, науково/практичний, науково/подібний

 

 7. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

А В Україні за підтримки Організації з безпеки і співробітництва в Європі триває загальнонаціональна кампанія, присвячена питанням кібербезпеки.

Б У межах цих заходів журналіська спільнота отримала відео-ролики з рекомендаціями щодо безпечної поведінки в кіберпросторі.

В А школярі в усіх регіонах країни ознайомлятся з інфоброшюрами «5 правил захисту інформації від злому в інтернеті» і «5 правил безпечного шопінгу в інтернеті».

Г Зосередженя уваги перед усім на школярах зумовлене їхньою схильністю до необдуманих дій в інтернеті, а отже, беззахисністю перед кібершахраями.

 

8.Потребує редагування речення

А Урахувавши досвід попередників, можемо уникнути багатьох помилок.

Б Довідавшись про щось нове, доцільно використовуймо його у власній діяльності.

В Будь готовий до труднощів і зневіри, вибудовуючи своє майбутнє на піску.

Г Усвідомлюючи наслідки власних вчинків, маємо діяти відповідально та помірковано.

Д Розв’язуючи життєві проблеми, спочатку вони можуть здаватися складними.

 

9.НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

А «Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.

Б Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення використання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».

В «Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції,– наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».

Г «Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».

Д «Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.

 

10.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Учені створили програму,(1) давно очікувану користувачами:(2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів,(3) передбачаючи
їхні майбутні дії,(4) і цю розробку,(5) що здатна здійснити революцію в науці,(6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А кома 1 – при відокремленому означенні

Б двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучни- ковим зв’язком

В кома 3 – при відокремленій обставині

Г кома 4 – при однорідних членах речення

Д коми 5, 6 – при підрядній частині складного речення

 

Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

11. Емігрантські поневіряння Євгена Маланюка розпочалися з Польщі ще ________ року, потім були Чехословаччина, Німеччина, а у віці ________ років письменник залишає Європу й упродовж останніх ________ живе в США

А тисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двох, дев’ятнадцяти

Б тисячу дев’ятсот двадцятого, п’ятидесяти двох, дев’ятнадцятьох

В тисяча дев’ятисот двадцятого, п’ятидесяти двух, дев’ятнадцятьох

Г тисячу дев’ятисот двадцятого, п’ятдесятьох двох, дев’ятнадцяти

Д  тисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двух, дев’ятнадцяти

 

12. Не ________ на часі, коли очищаєте кавомолку після використання, цим ви ________ термін її використання.

А економіте, подовжите

Б економліть, подовжете

В економіть, подовжити

Г економьте, подовжте

Д економте, подовжите

 

13. Спочатку подадуть ________ кружальцями салямі та шматочки твердого ________ у формі трикутничків.

А нарізане, сира

Б нарізану, сиру

В нарізаний, сира

Г нарізане, сиру

Д нарізану, сира

 

14. Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».

А усіх секретів, по мотивам

Б усіма секретами, по мотивах

В усім секретам, за мотивами

Г усім секретам, по мотивам

Д усіх секретів, за мотивами

 

15 .Візитівкою виставкового стенда, розташованого в павільйоні ВДНГ, цього року ________ робот-газонокосарка: саме це диво привабило ________  кількість відвідувачів.

А став, найвеликішу

Б стала, саму більшу

В стала, саму найбільшу

Г став, найбільшу

Д стала, найбільш велику

 

16.З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г прислівник

Д сполучник

 

17.З’ясуйте тип кожного речення.

Речення

1До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.

2Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.

3У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.

4Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв’язку

 

18.Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.


Просте речення

1Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.

2Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.

3А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.

4Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди  дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.

Складне речення

А Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.

Б Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.

В Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.

Г Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.

Д Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.

 

19. З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.

Член речення

1підмет

2присудок

3додаток

4означення

Приклад речення

А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.

Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.

В Скасовано всілякі  заборони – і волі дух зривається в простір.

Г Циферблат наріжного годинника  хуртовина снігом замела.

Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною  стрічкою Рось


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу