26.10.2022.

8 клас

Українська література.

Тема: ЛЕСЯ УКРАЇНКА.

Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. Тема гармонійного єднання людини з природою «Хотіла б я піснею стати»




І. Прослухати поезію:https://www.youtube.com/watch?v=f4fetWDHe3k

ІІ. Записати.
«Хотіла б я піснею стати» аналіз
Автор — Леся Українка (Л. П. Косач).

Рік написання – 1899 р.
Літературний рід — лірика.
Жанр — вірш.
Вид лірики — поєднання філософської та пейзажної.
Тема: бажання ліричної героїні вірша стати піснею, яка була б відомою в усьому світі.
Ідея: возвеличення прагнення творити красу і дарувати всім щастя.
Основна думка: пісня допомагає кожному мріяти про щастя, радість, долати життєві труднощі.
Мотив — волелюбності та творчості; прагнення творити красу і дарувати всім щастя.
Художні засоби вірша «Хотіла б я піснею стати»
Епітети: «ясна хвилина, «ясні зорі”», «спів дзвінкий», «хвилі прозорі», «море хибке», «щастя таємне»;
Метафори: «вітер розносив луну», «поминути співом», «упасти на хвилі», «лунами мрії»;
Повтори: «ясніші… яснії», «гучніше… гучне», «мої…», «моє…»;
Порівняння: «Ясніші, ніж зорі яснії»; «Гучніші, ніж море гучне».

Леся Українка мала могутню зброю  – багату уяву, палке серце, величезний талант. Тому й захотілося їй стати піснею, щоб вільно по світу літати, допомагати людям у горі й радіти з ними в радості. Ліричну героїню ваблять стихії, їй хочеться вітром літати від ясних зір до глибокого моря. Має вона й свої таємниці, «щастя… таємне», яке засіяє разом із нею ясніше ясної зорі й гучніше, ніж море. У вірші багато інверсій, епітетів, які увиразнюють основну думку.

ІІІ.Виконати вправу на відповідність:https://naurok.com.ua/test/lesya-ukra-nka-hotila-b-ya-pisneyu-stati-51014/match

!!!!!!!!!! Вивчити напам`ять поезію " Хотіла б я піснею стати"...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу